Saturday, September 26, 2015

Olgunlaşan Armutlar


Defne doğmadan önce derya deniz olan zaman  şu an akıl almaz bir hızla akıp gidiyor. Hayaller 'plan programa uygun geçen günler, gerçekler ise oldukça spontan, beklenmedik, saati saatini tutmuyor. 'Acayip heyecanlı bir hayatımız var, hop orada hop buradayız'' tabii ki diyemeceğim zira 4,5 aydır Çeşme'nin Alaçatı kasabasında çoğu kişinin 'bağlasan durmam' diyeceği bir sakinlikte yaşıyoruz. 10 senedir İstanbul'da geçen kah yorucu kah koşturmacalı günlerin üzerinden buldozerle geçmiş durumdayım. "Bugün deniz dalgalı", "aa bugün biraz esiyor" kıvamına geldikten sonra aynaya bakıp doğumun verdiği tahribatın bilançosunu çıkarmaya başladım. Bu kısa yüzleşme ardından yanımda her sabah farklı bir surat, yeni eklenen bir algı ile bulduğum Defne'ye yoğunlaşmaya başladım.
Bu bölümü biraz daha enteresan...

Kucağımda herşeyden habersiz uyuyakalan, dudak hareketlerimi takip edip ilk kelimesini çıkarmak için uğraşan, bir yandan emeklemeden ayağa kalkıp yürüyebileceğini düşünen, beni görünce çırpınıp heyecanlanan, elimdeki her nesneye yenme potansiyeli olan birşey gibi bakan, bana anne sıfatı yükleyen Defne'yi gözlemledikten sonra averaj zeka seviyesinde her insanın anlayabileceği bazı gerçeklere ulaştım.

"Yaşlanarak değil, yaşayarak tecrübe kazanılır; zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır." 

Hayatımızın merkezine Defne'yi koymak kendi hayallerimizi, planlarımızı, günlük rutinlerimizi bir kenara itmek anlamına gelmedi. Günün sonunda üzerinden yıllar geçtikten sonra kızımız keşkelerin altında ezilmesin diye özgür irade ile hareket etmek için özen gösteriyoruz. Doğumdan sonra ani bir aydınlanma oldu oturaklı bir insan haline geldim de diyemeyeceğim zira geleceğe dair çocuksu hedeflerim ve isteklerim eski tazeliğini koruyor. 

6 aydır Defne ile beraber öğreniyorum, büyüyorum. Sadece güzel maceralar ve hayatı daha yaşanır yapan anılar biriktirmek istiyorum. Gelecek episode'ta görüşmek üzere, hoşçakal Çeşme. Bizden sonraki nesillere de aynı Deniz, Defne ve bana gösterdiğin özeni göstereceğini biliyorum, seni gerçekten seviyoruz.


 

No comments:

Post a Comment